Maršrutu Vilnius–Varėna–Marcinkonys riedės naujos kartos traukiniai

Nuo ateinančių metų antros pusės naujojo  baterinio  traukinio privalumus: žalesnį, tylesnį ir patogesnį keliavimo būdą galės išbandyti ir Varėnos rajono gyventojai bei mūsų rajono svečiai. Jis važiuos maršrutu Vilnius–Marcinkonys (Varėna).

Autorius:

Rūta Averkienė

Europos šalių geležinkeliais  riedantys naujos kartos traukiniai greitu laiku pasirodys ir Lietuvoje. Vilniaus geležinkelio stotyje pirmasis naujos kartos elektrinis traukinys jau pristatytas, o dar 14 naujų – elektrinių ir baterinių – riedmenų LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ planuoja įsigyti artimiausiu metu.

Nuo ateinančių metų antros pusės naujojo  baterinio  traukinio privalumus: žalesnį, tylesnį ir patogesnį keliavimo būdą galės išbandyti ir Varėnos rajono gyventojai bei mūsų rajono svečiai. Jis važiuos maršrutu Vilnius–Marcinkonys (Varėna).

,,LTG Infra“ Paslaugų teikimo stočių eismo valdymo Vilniaus regiono Varėnos geležinkelio stoties vadovė Lina Sūnelaitytė, atsakinga už dar septynių stočių ruožą, paklausta apie naujųjų traukinių privalumus, teigė, jog ši istorinio geležinkelio maršruto Sankt Peterburgas-Varšuva atkarpa gana populiari ir mėgstama tiek vietinių gyventojų, tiek turistų, ypač vasarą. ,,Tikimės, kad šis maršrutas taps dar populiaresnis”, -sako vadovė.

Keleivių patogumui bateriniuose traukiniuose, kurie talpins  128 keleivius, veiks užkandžių ir gėrimų automatai. Patogiau keliauti bus ir dviračių mėgėjams: priklausomai nuo paklausos ir sezono, traukinys galės talpinti skirtingą kiekį dviračių. ,,LTG Infra“ Varėnoje įrengs Baltijos šalyse pirmąją baterinių taukinių įkrovimo stotelę.

 Vasarą planuojama pasiūlyti mažiausiai 10 vietų, o šaltuoju sezonu didžioji dalis dviračiams skirtų vietų bus transformuojamos į patogias sėdimas vietas, visgi bent 4 vietos dviračiams išliks visus metus. Daugelis traukiniautojų kelionėje dirba, tad prie daugumos sėdėjimo vietų numatytos rozetės, individualus apšvietimas, staliukai tinkami kompiuteriui pasidėti, pačios sėdynės turės patogius reguliuojamus atlošus.

Bateriniai traukiniai, kurie dalį kelio įveikia naudodami kontaktinį tinklą, likusią – baterijose sukauptą energiją, užtikrins tvarias keliones.

Tikimasi, kad elektriniai ir bateriniai riedmenys optimizuos eksploatacinius kaštus, sumažins priklausomybę nuo iškastinio kuro ir prisidės prie šalies transporto sistemos tvarumo. Naujasis elektrinis traukinys yra skirtas važiuoti elektrifikuotu geležinkelio ruožu. Lietuvoje bus elektrifikuotas 731 km ruožas, o tai sudarys apie 28 proc. viso Lietuvos geležinkelių tinklo. Tokiame ruože elektriniai traukiniai, vyksiantys populiariausiu Vilnius–Klaipėda maršrutu, galės pasiekti iki 160 km/val. greitį.

Naujieji elektriniai traukiniai erdvesni – juose įrengta 200 vietų, taip pat šie riedmenys komfortiškesni ir pritaikyti individualių poreikių turintiems keleiviams. Judėjimo negalią turintiems keleiviams vietos įrengtos taip, kad būtų patogu keliauti savo vežimėlyje, arba galėtų persėsti į traukinio sėdėjimo vietą, kurios įrengtos prie patogių stacionarių stalų, o šalia suplanuotos vietos lydintiems asmenimis. Į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti ir vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais, jiems patogu bus judėti ir pačiame traukinio viduje, kurio didžiojoje dalyje nėra laiptų. Keleivių patogumui traukinio salonas išklotas kilimine danga, kuri mažina triukšmą.

Išskirtinė naujiena elektriniuose traukiniuose – bistro zona, kur keleiviai galės įsigyti šilto maisto ir karštų gėrimų.

Naujieji traukiniai nuo 2026 metų antros pusės kursuos populiariais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai maršrutais.

Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video