17 C
Varėna
2022 / 07 / 04

Kaip namuose pradėti verslą

Ar jau skaitete?

Įmonės steigimas nuotoliniu būdu – greitesnis, paprastesnis ir pigesnis procesas, nei vizitai į Registrų centrą, banką ir notaro biurą. Steigiant įmonę internetu pakanka turėti kvalifikuotą elektroninį parašą reikalingiems dokumentams pasirašyti: tokiu atveju gali prireikti vos kelių dienų, kad oficialiai įsteigtumėte verslą.

Verslo steigimas namuose. Nuotrauka Bench accounting iš Unsplash.

Pirmiausia – kvalifikuotas el. parašas

Kaip jau minėta, įmonės steigimui nuotoliniu būdu būtinas kvalifikuotas el. parašas, taigi pirmiausia reikėtų pasirūpinti juo. Steigiant įmonę, dokumentų pasirašymui nuotoliniu būdu tinkami elektroniniai parašai yra išduodami paties Registrų centro USB laikmenoje, taip pat tinka mobilieji elektroniniai parašai, išduodami mobiliojo ryšio operatorių, arba kvalifikuotas elektroninis parašas, susietas su tapatybės kortele. Šiuo metu itin plačiai naudojama nemokama mobilioji programėlė „Smart-ID“ su kvalifikuotu elektroniniu parašu įmonės steigimo dokumentų pasirašymui, deja, netiks.

Jei kvalifikuoto elektroninio parašo neturite, jį teks įsigyti vienu iš trijų išvardytų būdų ir tam greičiausiai reikės nuvykti fiziškai į jį išduodančią instituciją. Tačiau jei parašą jau turite, įmonę galėsite steigti niekur nevykdami. El. parašas pasitarnaus ir kitose situacijose: jungiantis prie interneto banko, tvirtinant mokėjimo operacijas ir dokumentus bei tvirtinant savo tapatybę elektroninėse sistemose.

Namų darbai: nuo pavadinimo iki kapitalo

Norint, kad įmonės įregistravimas eitųsi greitai ir sklandžiai, dar iki faktinio jos steigimo reikėtų atlikti keletą svarbių darbų. Vienas jų – įmonės pavadinimo rezervavimas Juridinių asmenų registre. Registruojant svarbu, kad pavadinimo dar nebūtų užregistravę kiti juridiniai asmenys; jis neturėtų būti klaidinančiai panašus į jau įregistruotus pavadinimus, prekių bei paslaugų ženklus; ir, be abejo, turėtų atitikti LR teisės aktus. Visus reikalavimus atitinkantis pavadinimas į registrą įrašomas per vieną darbo dieną.

Įmonės steigimui taip pat reikia pasiruošti reikalingus dokumentus, kurie priklauso nuo juridinio asmens formos. Individuali įmonė (IĮ), uždaroji akcinė bendrovė (UAB), mažoji bendrija (MB) ir viešoji įstaiga (VšĮ) gali būti steigiamos elektroniniu būdu tuomet, kai naudojamos pavyzdinės steigimo dokumentų formos. Jei neapsisprendžiate, kokia juridinio asmens forma tinkamiausia jūsų verslui, gali padėti ši lentelė. Steigiant įmonę taip pat reikalingas registracijos adresas – patalpos turi būti savininko nuosavybė arba joms turi būti gautas savininko sutikimas. Jei steigiate UAB, reikalingas įstatinis kapitalas, kurio laikymui banke turėtų būti atidaryta kaupiamoji sąskaita.

Visus reikalavimus steigiant juridinį asmenį elektroniniu būdu rasite Registrų centro puslapyje, kuriame ir registruojamos įmonės. Jei visi žingsniai atlikti teisingai, įmonės steigimas gali užtrukti iki 3 darbo dienų. Jis bus patvirtintas gavus ESI – elektroninį sertifikuotą išrašą.

Startavus – specialūs planai ir e. prekyba

Verslo sąskaitą galite atsidaryti Revolut banke.

Banke tapti verslo klientu ir atsidaryti įmonei skirtą sąskaitą, sudaryti verslo interneto banko sutartį ar pasitarti dėl kitų pageidaujamų paslaugų galima ir neišėjus iš namų – jei iki šiol SEB banko paslaugomis naudojotės kaip privatus klientas.

Įsteigus įmonę, neabejotinai aktualu taps įvairūs mokėjimai ir finansinės operacijos – pasidomėkite būtent verslo naujokams skirtu specialiu mėnesiniu planu, kuriam neribojamas pervedimų skaičius, neskaičiuojamas kortelių administravimo mokestis ir taikomos kitos lengvatos.

Pradedančiajam verslui šiais laikais aktualu ir iškart galvoti bei planuoti e. prekybą. Pagrindinis elektroninės prekybos privalumas – galimybė savo pirkėjams pasiūlyti greitą, saugų ir patogų būdą atsiskaityti neturint fizinio kontakto su pardavėju. Tai įgyvendinti gali padėti e. mokėjimų surinkimo sistema. Į savo internetinės prekybos sistemą įsidiegę e. prekybos mokėjimų paslaugą, galite pirkėjams pasiūlyti tris atsiskaitymo būdus: priimti atsiskaitymus VISA ir „Mastercard“ kortelėmis, inicijuoti mokėjimus iš pirkėjų sąskaitų pagrindiniuose Baltijos šalių bankuose, taip pat inicijuoti bei priimti mokėjimus per visame pasaulyje populiarią mokėjimų sistemą „PayPal“. Be to, mažos ar vidutinės įmonės gali nemokamai pasinaudoti populiarių internetinių prekybos platformų įskiepiais.

Dar daugiau idėjų, kaip patobulinti savo verslą ir palengvinti jo kūrimo kelyje vykstančius procesus, galite rasti nemokamoje verslo kūrimui skirto turinio platformoje https://eakademija.seb.lt/.

spot_img
spot_img
spot_img